Pages

klik klik

I love KIM.... :)

I love KIM.... :)

Cici & Ery

Monday, May 10, 2010

How Good Am I As A Mother.....?

Ci takut nak tnya soalan ni, esp. kat hubby ci...tapi ci rasa dia saja lah yg layak bgtau sbb satunya, hubby ci mmg jujur sgt; duanya, sbb dia sajalah yg tahu apa yg ci wat kat umah (wat keje ke, tido ke); tiganya, sbb ci segan nak tnya org lain....hehehe...

Most of the time dia kata 'baik...' tapi kna tgk senyuman susulan dia...kalo senyum sinis, mmg kompom perli...kalo senyum manis, cam ok la ikhlas la kut....kalo xsenyum langsung tu, ehem2 ada la tu bnda yg ci lupa nk wat.... ;p

Ibu....

Sejak ci jd ibu kpd hamba Allah bernama Muhammad Harith, ci rasa diri ci sgt dlm kelam kabut...not in a bad way, tapi sntiasa nak yg terbaik utk dia...kelam kabut nk pam susu, kelam kabut nk balik rumah dr kerja, kelam kabut nk ajar dia nyanyi, kelam kabut nk mandi sbb tanak dia tgl sensorang depan tv, kelam kabut nk makan.....semua kelam kabut....oh ya, lupa, kelam kabut nk tido sbb kejap je lepas tu dh kena bangun menyusu... ;p

Yup, bukan merungut...bukan jugak nk wat acknowledgment..tp ci cuba sedaya upaya nk besarkan anak...n bila dh besar, anak ci akan bangga ada ibu mcm cici........ *wink wink*

Makin ayit besar, ci makin tahu tanggungjawab ci makin besar...sebesar mana drypers yg dia pakai, ci sedar akal dia membesar laju dan ci kna selalu jaga tingkah laku ci dr dia ikut.....waktu dia majuk bagai sbb tak dpt toys, ci dh leh agak mna dtg perangai suka majuk tu....hehehe....waktu dia pegang tepon pehtu bebel2 pun ci tau mna dtg prangai mcm tu..... ;)

Anak sentiasa perhatikan kita...dan kalo ada bnda yg kita tak suka dia buat, kita sndiri kna tanya diri kita, apa yg kita dh buat......kan?

Mak cici....

She was a strong mother...mcm2 jadi dlm hidup dia, n yet, dia still bediri atas kaki sndiri.....tp, kalo ada org salah ckit dgn mak, siap ler, lembut2 dia pun garang yg amat...kih3....n lembut hati, cepat meleleh ayaq mata....

Mak mertua cici...

Indeed a strong lady too...kalo perkara yg terjadi kat mak, jd kat cici, ci rasa ci tak sekuat dia.... ;) mak mertua ci penyayang orgnya....

Oh how i wish i can inherit the good side of them... ;p

Selamat hari ibu kpd smua ibu di dunia ni.....Menjadi ibu ialah anugerah yg sgt bernilai bg cici ;) Yup, it was not easy, tp sgt fulfilling ;)

No comments: