Pages

klik klik

I love KIM.... :)

I love KIM.... :)

Cici & Ery

Thursday, July 23, 2009

Demam....bila nak pergi?

Demam....

Perkara yang paling paling malas ci nak hadap....

Ci sedar yang bila kita sakit, kita akan mensyukuri masa sihat kita....

Ci tahu ini satu ujian Allah...

Tapi, itu lah, ci paling malas nak hadap demam.....

Demam bermula hari Jumaat, Ayit mulakan dulu...bdn dia panas sgt......Kami bwk dia ke klinik panel, bg ubat antibiotik demam segala...suhu badan 38.2 celsius...

Sabtu...dia merenyek sepanjang hari...cici jaga dia sorang sbb abg keja...atok dgn nenek dia datang malam tu bg air doa dr ustaz, mintak lumurkan dan bg ayit minum....

Ahad, abah dia pulak dh mula nak demam.....dia demam jugak......Ibu sorang je sihat.....

Isnin, Ayit tak baik lg, demam balik...kami bawak ke pusat perubatan Al-Islam, jumpa dr paed; pakar kanak-kanak...Doktor tu punya la chantek, lemah lembut, baik hati....hehehe..okey ci....berbalik pd cerita; bayar punyala mahal jugak amik ubat sampai 6 jenis...campur yang dulu dh jd 8 jenis ayit kena makan....hadoih.....ci el ari isnin tu...abg ery pun cuti.....

Selasa ci datang keja......ayit ci anta nursery...kes nya sbb dia dh baik jugak demam, tgl batuk aje.....Abah dia lak demam, amik cuti duduk tido kat umah.......

Rabu.....cici lak yang demam...mengigil smpai ke kaki...rasa sengal bdn sampai nangih kalau bdn kena angin...terasa mcm kena pukul...suhu bdn 38....ayit demam lg kuat dr cici tapi cici merenyek lebih...huhuhu....

Rabu jugak abg ery gi daftar syarikat: Seri Cici Enterprise.....

Kelakar? Menarik? Apa kata anda beri komen di bawah.........


Ibu try amik gmbar nk pujuk ayit jgn merenyek...time ni otw nak ke Al-Islam...

Demam mcm ni dia mmg suka bergayut aja kat ibu dia...ayit tgh nyusu......


Ni scary ckit....ayit kena makan ubat yg berjenis tu....jenuh abah dia pujuk......


Ayit garu kepala...'ada lagi ke ubat kena makan ibu?'



Okey2...minum ayaq dulu na.....



Stand by makan ubat antibiotik lak.....





Okey cayang...dah makan ubat dah...habih berlemoih baju dia.....mmg ayit bau ubat aje la minggu nih......
Memang dasyat demam kali ni, cici leh pam sambil nangih sbb tak tahan sakit sgt.....Nauzubillah...menaip ni pun sambil tahan sakit tekak.....wahai demam, bila yeh nak pergi.....?





1 comment:

RakBaju said...

hai there!

Please visit us at http://rakbaju.blogspot.com

Banyak baju yang cantik-cantik and harga yang berpatutan tau. See you there!!