Pages

klik klik

I love KIM.... :)

I love KIM.... :)

Cici & Ery

Monday, September 28, 2009

Oh Cici Jgn Malas....

Tuhan marah kalau org malas.....ya, cici tahu....tapi tu la hakikat nya kalau duduk kat opis dua hari yg pertama lepas cuti- goyang kaki smbil masuk forum susuibu dan sibuk baca artikel psl VBAC (oh well)......

Ya, ci berhutang gambar ayit beraya dgn baju melayu pd semua....hehehe.....

Ci berhutang cerita juga mcm mana keadaannya beraya di rumah mertua...

Mari bercerita meh....

Hari Raya di Jasin

Pagi raya sama mcm di kedah...semua org sibuk mandi sunat raya, sibuk siapkan diri, sibuk siapkan makanan raya.....cuma bezanya thn ni ci ada penambahan seorang mamat hensem utk ci siapkan- Ayit...hehehe....

Dia demam di hari raya pertama.....dan hari raya yg seterusnya smpai kami balik KL.

Selesai smua balik dr masjid, kami bersalaman- mintak ampun apa yg patut. Ci dh buat oath pd diri- Jgn nangis- nanti jd sedu sedan pehtu takleh nk bercakap dah.....

Akibatnya ci nangis punya byk sbb tgk nenek nangih pehtu dah takleh ckp, leh salam cium tgn smbil lap hingus aje.....haih......kalau buat drama mesti dh kena cuttt dah nih......pd semua, anggap la ci cium tgn tu tnda ci mohon ampun ye- ci mmg tak berdaya nk bersuara kalo dh teresak-esak cmgitu.....kih3.....

Habis bersalaman, kami ke kubur Atok suami cici.....ci berdiri smbil dukung ayit dekat pondok aje sbb panas terik...pehtu kami ke kubur pakcik suami ci yg meninggal masa kecik...memula ci tak perasan yg kubur sebelah menyebelah pun kubur kanak-kanak sbb batu nisan kecik....sekali bila ci pandang keliling, rupanya itu mmg kawasan perkuburan kanak-kanak n baby.....ci jd sebak, nangih pulak kat ctu......smua batu nisan kecik.......ci tlg bersihkan batu nisan sebelah2 yg dh kena tenggelam dek rumput...ahli syurga smua ini.....patut la rasa sejuk lain mcm je.....

Lepas tu, kami mula beraya di rumah makcik, pakcik, nenek atuk sebelah hubby ci...tak semua yg ci kenal pun....bru mula-mula nk belajar sedara yg agak jauh.....

Ayit time ni meragam sbb panas.....ci bukak baju dia tgl seluar n songkok aje....

Kami beraya smpai ke ptg, pehtu smua org terbungkang kat rumah sbb kepenatan....tgl ci terkiuk-kiuk layan ayit yg meragam hidung tersumbat...hehehe...

Raya kedua smbung beraya rumah sedara-mara MIL kat merlimau.....

Raya ketiga beraya di Palung rumah adik angkat-Ima dan pakwenya-Roy...

Raya keempat dh bergerak ke Seremban dan ke KL utk beraya rumah sedara MIL di KL pulak...

Raya kelima- dh terbungkang kat rumah sendiri mcm takde pape yg berlaku pun- sbb smua dh letih dan dh tak sanggup kua rumah...hehehe....

Hidangan Raya

Ci dh agak ci takan jmpa ketupat daun palas thn ni......abah dan pakteh belikan lemang...tu je la makanan ci spanjang raya di sana, kecuali nasi la......ci mmg agak susah nk makan ketupat nasik/ns impit...tak reti nak makan dgn sambal n rendang.....

Tp dh mindset cmtu dr awal, ci pun mcm tak ralat sgt la....cumanya terliur bila mak ci kat kedah cerita psl ketupat jagung...waaaa.....


Kembali ke opis

Ci bgn kol 8 di hari yg pertama tu....hahahaha....what more can i say.......







Bergambar sndiri di pg raya...lupa nk suruh org len snapkan sbb dh tergesa-gesa....

Standby baju melayu kat ayit...skali dh panas sgt, pakai baju biasa aje la yeh......

Time ni kat wangsa walk mall........dh balik KL....melepak cni sblum KL dh crowded balik....



Ayit dh reti naik walker pink nih.....rambut pun dh potong kat kedai mamak......


My precious....





5 comments:

ezan said...

tembam nye ayit... comel..

Cerita Cici said...

hehehehe....muka makin garang lepas potong jambul jambu dia tu....

Rozy said...

ayit bolat!!!

Cerita Cici said...

hehehehe...perut especially...kih3...

ct said...

wah wah seronok kan pertama kali kita beraya dgn anak huhuhu