Pages

klik klik

I love KIM.... :)

I love KIM.... :)

Cici & Ery

Monday, January 5, 2009

Beza nya...

Ci dgn hubby ci ada satu aktiviti riadah kami sndiri- 'Mari teka brapa lama diaorang kapel'

Cara bermain: cari tempat selesa, selalunya tmpat makan, usha kapel memana yg dekat dan teka brapa lama mereka dh kapel...faktor-faktor tekaan termasuk lah bahasa badan, nada suara, pakaian...apa aja lah...

hehehe...

Ci jmpa satu kapel smlm, waktu boring tunggu pizza kat Domino's. Ci tny hubby ci 'bpe lama dewang kapel?'...lpas hubby ci pikir, dia jawab 'tak lama sgt, sbb drg cakap dekat-dekat...'duduk pun rapat-rapat'...

Ci mula teringat masa mula-mula kami kapel.....dan ci tanya hubby ci 'kita dulu dgn kita sekarang dah lain yeh?' hubby ci geleng......ci fikir lagi....kali ni dalam diam....

Kat mana bezanya kami skrg dgn kami dulu?

Dr cara ci pandang dia? dr cara ci bercakap? dr cara ci pegang?

Ci tak dpt jawapan, sbb manusia selalu akan lupa bnda yang lama...bila sudah banyak benda yg baru dan penting ganti kan...

Kawan baik cici dr sekolah menengah bru selesai majlis pertunangan isnin lepas, tahniah ci ucapkan kat Kin...ci doakan mereka kekal smpai akhir hayat...juga buat ci fikir betapa bezanya perasaan ci terhadap hubby ci, dr waktu kami tunang sampai sekarang...

Beza nya sgt banyak...

Iya, ci hormat dia lebih dr segala-galanya...habiskan waktu dgn dia buatkan ci kagum...kagum dgn tahap sabarnya...kagum dgn betapa byk kesanggupan dia menanggung beban...beban yg ci rasa sehabis pasti dtg lepas kahwini cici...

Bezanya...ci lebih sayangkan dia...lebih cintakan dia...lebih dr mula-mula ci jumpa, lebih dr mula-mula ci jatuh cinta...lebih dr mula-mula kami mula hidup bersama...lebih dr mula-mula kami melepak kat mamak corner, duduk minum teh tarik 5 gelas smbil sembang tah pape dr kol 8 smpai kol 11 malam...

Dan ya, ci sedar semua ini pinjaman Tuhan...ci pun tatau sampai bila ci eligible utk pinjaman agung ni...selagi ci punyai masa ci, ci nak bersyukur sebanyak yg cici boleh...dan cici nak jagai selagi yg ci mampu...

Insyaallah...

No comments: