Pages

klik klik

I love KIM.... :)

I love KIM.... :)

Cici & Ery

Sunday, January 11, 2009

Menunggu Hari...



‘Ci menunggu hari…’

Ci kira ayat ni lagi selalu ci sebut dr ci sebut ayat lain spanjang hari-hari terakhir ci ni…Bleh kata semua org yg ci jumpa atau ci kenal atau ci pun ingat-ingat lupa akan tanya perkara yg sama:

‘Bila lagi ni?’ sambil muncung tunjuk kat perut ci…dan spt yg selalu, sambil gosok-gosok manja ci kata:

‘Ci menunggu hari…

Memang, dlm keadaan sarat sekarang, yg lebih memerlukan dr kawan bergelak ketawa psl hal gossip siti dan mawi, ialah seseorang yg bertanyakan khabar…rasa sejuk perut ci…rasa aman…mcm ada je org yg sayang ci….

Tambahan bila pertanyaan spt: ‘Macam mana keadaan ci skrg?’ kua dr mulut mertua ci, hati ci jadi kembang…yang nak jawap sakit belakang tadi pun trus jadi ‘Ci sehat abah…

Iye….moral support…sebab ci tahu, xde sapa yg mungkin akan tolong ci ketika ci meneran nanti kecuali Allah dan cici sendiri…jadi yg menanya, yg tolong sampaikan pertanyaan khabar, ci ucap terima kasih…cukup untuk ci kutip buat kekuatan menambah kudrat nanti…

Ci mmg suka benar sebut ayat ni:

‘Ci menunggu hari…’

Bunyi mcm mulia je, macam genuine je…..macam mummy-mummy je…tapi kkdg2 ci sendiri tak percaya apa yg ci cakap kan…iye, sbb kdg2 ci pun takut nak admit yg ci menunggu hari…atau ci pun tatau apa istilah menunggu hari bila ci rasa sakit ckit-cikit dan boleh lagi menahan…sampai lah ada yg kata:

‘Akak kalo dh 37 minggu, dh bersalin dah….’

Reality bites…..

Ci benar-benar menunggu hari….hari yg mungkin hari ini, esok, lusa atau lambat lagi…..

# Ci ada audit terakhir esok, ci doa ci selamat.....Amin...

2 comments:

Mb said...

“We are not put on earth for ourselves, but are placed here for each other. If you are there always for others, then in time of need, someone will be there for you.”

Ini bukan dari Kahlil Gibran, ini dari anonimos.

Cerita Cici said...

hoping soo bad that someone will be there for me......in my most intense time.......that the countdown started any minutes now....