Pages

klik klik

I love KIM.... :)

I love KIM.... :)

Cici & Ery

Monday, June 1, 2009

Apa khabar Badan?

Hai badan....

Apa khabar?



Sejak dapat Ayit, dah lama ci tanya khabar badan ci sendiri...apa khabarnya...dah sehat ke belum? apa yang tak kena.....langsung lupa keberadaan diri sendiri yang dah tergelumang dgn alasan-alasan lain yang bergelonjak angkat tangan tanda penting. eh satu satu okey.....

hmm...

Minggu lepas, ci pitam 3kali dalam suatu malam....

Ya, ci buat ujian kehamilan.....

Tak, ci tak hamil lagi...

Tapi itu pun dh jadi indikasi menunjukkan betapa tak terjaga nya badan ci sepanjang masa ni. Tidur ci tak tentu....rehat ci sesuka hati je...makan minum ci walaupun tetap tapi banyak nya pakai hentam aje...

Ci dalam keadaan letih separa sedar...

Ci tak rasa ci letih...ci tak rasa diri tak larat...tapi mcm bateri kat dada ultraman, bateri ci dh lama berkelip malap; minta recharge balik....hey, Ayit 4 bulan okey....dia bru nak tumbuh gigi...dia bru nak belajar golek2....bru nak belajar melalak sesuka suara; mana wujud signboard 'Rehat' dlm hidup ci dah??? hehehe....

Ini harga cici menjadi seorang Ibu...

Ini yang semua ibu buat....yg semua ibu rasa...terasa kecik suara ci kalau laung letih...sbb tak siapa yang kesian pun...even ci pun tak kesian kat diri sndiri...sbb ci tau, ini kerja cici....ini yg ci doa dulu-dulu sebelum mengandung...ci dh buat oath yg ci akan tanggung segala susah payah mnjadi ibu...ini bru portion kecil...byk lagi dugaan yang nun berbaris tunggu masa utk jadi....smbil pegang banner 'merbahaya' atau 'awas di depan'...

hmm.....

Apa khabar badan cici?

Tak demam.........tick
Masih disayangi suami......tick
Masih menyusu badan sepenuhnya........tick
Gembira hu ha hu ha boleh gelak walaupun sehari sekali.......tick
Masih leh wat perangai bising kat umah membebel smpai Ayit sengih-sengih.......tick
Masih ingat nama sendiri......tick
Masih ingat rupa suami......tick

Pass!

hehehe...

Ci still okey......cuma vitamin kena lebey ckit....





Saya dh 4 bulan...saya melalak sakit gusi...gigi saya tumbuh taww.....

Ibu dan Abah

Hey, percubaan pertama ke Jusco dgn ringsling...Menjadik!



4 comments:

Ibu Aqil-Aqilah said...

Salam Ci, itulah harga yg perlu kita bayar untuk menjadi Ibu.. susah kan Ibu kita jaga kita dulu... Semoga anak2 kita menjadi anak2 yg soleh & solehah... Amin..

Cerita Cici said...

Amin akak......hehehe....

yantie said...

Salam Ci... Ayit dah tumbuh gigi ke 4 bulan??? cepat erk...

Cerita Cici said...

gusi dia bengkak la yantie...dh rasa keras2 tu, cuma lum nampak gigi kua lagi.....