Pages

klik klik

I love KIM.... :)

I love KIM.... :)

Cici & Ery

Wednesday, January 13, 2010

Anak dara zaman sekarang...

Pukul 10.30 malam...

Ber fb...

Di kedai mamak......




"Biar la....bukan drg g melepak kat memana...." suami.

"Zaman cici mana dapat camni....timeline kol 6ptg....habih lewat drpd tu makan penampaq ayah la..." cici....



Oh cepat nya masa tu berlalu.....zaman pun dh lain.....ci rasa mcm muda lagi...tp bila tgk org betul-betul muda, ci rasa mcm dh ketinggalan....ci rasa mcm dh tua.....sbb kalo ci muda, ci tak buat bnda-bnda yg drg buat...ci tak ada bnda-bnda yg drg ada.....

Mungkin sbb tu remaja skrg cepat matang...mereka bebas mematangkan diri sendiri dgn cara mereka.....

Rebel? itu subjective.....dgn memberi apa yg mereka nak pun bukan cara nk kurangkan rebel....Cukup takde dalam kamus remaja....(oh ci tau ini...ci pun pernah remaja- dan pernah rebel)

Mungkin itu yg buat remaja skrg berdikari....dan pandai-pandai sendiri....

Tapi, mungkin itu yang buat ramai remaja skrg yg kahwin awal?

Oh tak...Cici sorang shj yg kahwin awal.....


hahaha.....


Conclusion: anak dara zaman skrg zaman dulu bezanya; dulu mana ada fb, blackberry, blueberry bagai....kitaorg ada blackcurrant ja....hehehe....

3 comments:

mama thieya said...

anak dara zaman sekarang bila kene tegur sikit mula lah angkat kaki, hentak pintu, daring lagi ..lari dari rumah pastu bila da susah tau plak nk cari mak bapa..

Cerita Cici said...

hehehehehe...Rebel la tu...anak2 zaman skrg kita dh nmpak...nnti esok2 anak2 kita cemana la kan....mohon pd Tuhan la supaya permudahkan semua nya....Amin...

Confession of a Coffeeholic Mama-Miya said...

itu la kisahnye...tu dlm islam kata jaga berpuluh & beratus ekor lembu or kambing tu lg senang dr jaga anak dara sorang.

so utk kita yg mak bapak berjaya jaga til kita selamat nikah, they all patut dpt sijil certified sah boleh jaga lembu/kambing..hihihihi...