Pages

klik klik

I love KIM.... :)

I love KIM.... :)

Cici & Ery

Wednesday, January 27, 2010

Tulisan Kedua Untuk Suami

Tulisan ni ci ambil dr blog friendster ci...zaman-zaman sebelum menulis di blogspot la...time ni ci lagi sebulan nak bertunang...ci kenal suami ci tak lama, setahun jagung je...lepas tu kami tunang...sebulan lepas tunang, kami kahwin...walaupun sekejap perkenalan pun, cerita kami tak senang- jalan kami tak mudah...tp kalo diingatkan skrg, kami gelak je kenangkan apa yg kami lalui dulu.......hehehe...

Ditulis 5 feb 2008, ci tunang 1 mac 2008.


Matanya…matanya banyak menanggung kelemahan diri ci…matanya banyak sembunyi
kekurangan diri ini dr diketahui sesiapa…matanya banyak mengangkat sesuatu yang
kerdil amat menjadi sgt jelita…matanya selalu pura-pura tak pandang kesalahan
diri, telan dalam sehingga lupa benar…matanya selalu bersorot kata indah, yang
selalu lemahkan hati ci…
Ya, ci anggap dirinya mulia…selebihnya mulia dr diri
cici atau org2 yg pernah ci tahu dan jumpa dan wujud dlm hidup…
pegangan nya
setembok puas utk dilanggar…sekukuhnya ia tidak beralih walaupun di tonggang
terbalik, di goncang2…jika sayang, ya, dia akan sayang…jika marah, ya, dia akan
marah, namun sekelip angin marah tu hilang, di ganti dgn wajah comel bg penyejuk
ati….
Telinganya penebat terbaik….kadang kala penyerap haba yg hebat…haba dr
api kemarahan sebagaimana mendewa pun, ditepis dgn hanya membisu…bisu dirinya
sedikit sebanyak mendiamkan yg mahu marah…sedikit sebanyak mematikan niat untuk
berdrama…drama bodoh yang kononnya boleh buktikan sesuatu yang memang tak
ada…
Mulutnya terjaga pertuturan…yang kasar2 walaupun terbungkah juga namun
pada yang lain, bukan pd cici…ya, mulutnya yang comel itu selalunya berperan utk
menyenangkan hati ci…butiran yg terkeluar yang memang sudah ci jangka dr awal,
yang sudah rutin, sukar untuk dijemukan…walaupun bisikan yang sudah di skrip
hampir setahun lamanya, ci anggap masih baru dan segar dan mendamba utk
didengari selalu…bila hati sudah cinta, setiap kata2 itu ibarat makanan hati…
Hatinya…hatinya…apa lah yg lebih bermakna drpada perkataan suci…..sungguh,
ci anggap hatinya suci…



# Wah......hehehe...

2 comments:

Kaseh NazLieza said...

so cuweet...moga berbahagia selalu..

Mummy Ct said...

wah.. dulu2 akak suka buat ayat2 gini.. skrg busy le, x sompet nak berkarya lg