Pages

klik klik

I love KIM.... :)

I love KIM.... :)

Cici & Ery

Sunday, January 24, 2010

Ayit- My 1 year old hunny bunny

Tepat 21 January 2010; Ayit celebrate his first birthday...Satu...One...Uno....

Ayit dan no. 1 banyak sinonimnya: Ayit anak pertama bg cici n suami...suami ci anak pertama mertua cici...Abah mertua ci anak pertama...Mak mertua ci anak pertama...Ayit cucu pertama keluarga mertua cici...Juga cicit pertama keluarga mertua cici...Ayit lahir duapuluh satu haribulan satu...tepat jam tujuh empatpuluh satu...

Dan sekarang dia dah satu tahun....

Celebrating his first year of existence dalam hidup cici, mak mertua ci dh tempahkan kek sponge nombor satu...walaupun byk corak bunga bunga dan mcm girly pakngah dia kata (hey,kedai tu tunjuk gambar patern kecik sgt, camno mak den nak nmpak); kek bentuk No. 1 tu tetap gah di mata cici...dan di mata Ayit juga...

Mak mertua ci buat jamuan kecil malam khamis tu...cici amik cuti khas utk ayit...mak ngah ayit masakkan mee yummy...ada kacang, ada sumi,ada kek dan mee dan jemputan yg terdiri drpd 3beradik: ajoi, aqish dan enyal...jiran sebelah umah mak mertua ci yg selalu tolong tgkkan ayit kalo ci balik lambat dr keja...

Ayit demam malam tu...teruk juga...smpai 40c suhu dia...malam tu kol 1030 terus bwk g kinik, mintak ubat bon2...cannot afford ayit to suffer any fit anymore...patut la time nak tiup lilin, dia lemau ja...byk merengek dan byk menyusu...takmau lak kat org len melainkan ibu dia shj.....

Alhamdulillah, dia dh sehat dah...

Dah setahun ni, byk gelagat dia...dah pandai panggil atok dia 'Aaaatek...'...pernah sekali dia bgn tido, tetiba dia pggl ci 'Bu...bu...bu' wahhh, meleleh air mata ibu nih....selalu dia pggl meekkk ja.....insiden tu sekali tu ja, lpeh tu dia pggl mekk balik...

Dia selalu tepuk dahi dia mcm org wat salah kat dia....mcm 'Alamak...' hehehe...sekali tu, hubby ci bwk g site dia, ci ikut skali...dia tgk org bancuh simen, skali dia tepuk dahi..abah dia kata 'Nape ayit? dia silap bncuh ke?' hahahaha....

Walaupun lasak, ci tahu Ayit ni pemerhati...dia suka perhati apa yg semuaorg buat...dah tiba masa ci jaga setiap perkataan ci, setiap gerak ci, pakaian ci, adab ci...Anak kan kanvas putih, menjadi tak menjadi, org akan pndang cici la kan...

Ya, dh 12 bulan ni, ci bukan raikan birthday Ayit shj...ci raikan 12 bulan ci menyusukan dia.....Cici, well done! hehehe....(tepuk bahu sendiri)

Ayit,

Ibu doakan kebahagiaan ayit...ampunkan ibu kalo hidup kita tak semewah org
lain...tapi ibu janji ibu akan buat yg terbaik utk ayit...ibu akan cukupkan
makan pakai anak ibu ni smpai takde ruang utk ayit rasa rendah diri...Membesar
dgn baik ye anak...jadi anak yg soleh...jadi org yg berguna...Ibu akan didik
ayit dan didik diri ibu sendiri utk menjadi lebih baik...terima kasih sbb hadir
dlm hidup ibu...terima kasih sbb selamatkan ibu dr byk perkara...Ibu sayang
Ayit.....

Ibu...

4 comments:

ezan said...

happy 1st birthday ayit...

tahniah gak kat cici berjaya bf utk 1tahun.. keep on bf cici.. half way to go..bestnya.. :)

mama thieya said...

epi belated buffday to ayit.. dia demam sebab terkejut dapat kek girly tu.. heheh.. and congratz to ibu cici sebab berjaya BF sampai setahun..

mama_thieya tak saba nak sambut birthday thieya yg pertama 23 mac ni.. lambat lagi ler. and im still proud sebab still BF bb thieya..

shaliza said...

yes,lets celebrate..najibah tak buat apa2 pun,ibu dia malas,huhu Selamat Hari Lahir Ayit,membesar bagai johan ya.

Cerita Cici said...

Wahh...terima kasih semua......