Pages

klik klik

I love KIM.... :)

I love KIM.... :)

Cici & Ery

Monday, November 16, 2009

Yang Lama itu Indah...

Yang lama itu selalunya susah kita nak lupakan....

Contoh: Pakwe lama......susah kan nak lupa? ada yang dh lupa? ada yg smpai anak 3 masih struggle nak lupa? hehehe....

Kenangan lama: wah...ni ada dalam setiap kotak otak semua org kan...kita ni org biasa ke, org luar biasa ke, semua akan rasa yg kenangan lama tu indah...yg tak indah selalunya kita akan buat-buat lupa ajeee....

Mcm tu la ci rasa bila ci kenangkan rumah lama ci....aka rumah yang cici duduk dr zaman anak dara smpai zaman tak dara sgt smpai zaman mak bujang ni.....

Ya, rumah ci kecik.....ci rasa kalo ci langkah 10tapak, ci dh cover almost keseluruhan rumah sewa ci tu...rumah ci tingkat 7 kat tmn melati...ada 2bilik...1bilik air.....1bilik tu besar gak la.....1bilik tu mmg muat katil bujang aje.....bg cici yg keluarga kecil malas mengemas mmg haven la kalo umah kecik2 mcm tu.....ci tgl kat rumah tu almost 5 thn...sama umur dgn ci keja kat uia ni...anak2 buah ci membesar di rumah yg sama...ci lafaz putus tunang kat ex-tunang ci di rumah ini lah...ci berhu-ha-hu-hi dgn 6 org housemate anak dara cici pun di situ lah...cici berbulan madu dgn suami ci di situ lah juga (bunting pelamin la, tak sempat g bercuti jejauh)...Rumah kecil 10tapak ni byk tulis kenangan ci dekat dindingnya...ya, kalo rumah ni boleh cakap mesti dia tepuk dahi geleng-geleng kepala tanda pening dgn hidup ci punya storyboard...

Rumah sewa ini byk simpan rahsia cici.....sbb tu ci syg w/pun ci mmg segan kalau org tanya 'tanak ajak kami dtg rumah ke?' sbb ci tahu kompom semua kena duduk bersila...yg buleh duk kat sofa pun 3org aje sbb sofa tu 3seater-tu pun berhimpit-himpit.....sbb tu ci syg w/pun lantainya dh terkopek2- kalau ayit meniarap kompom lekat serbuk-serbuk lantai yg terkopek...

Ya, ci sayang rumah ini.......
# Cuba tanya org yg berbini lebih dr sorang...bini lama indah tak?
Hallway rumah sewa cici....

Semak sbb nak pindah dah.....xpindah pun semak gak...kih3....

Oh botol cici yg dah sampai masa utk dibuang......


Terima kasih botol-botol...kalian byk membantu cici......


3 comments:

mama thieya said...

hehhe.. teringat plak lagu kenangan terindah by samsons...

bagi mama_thieya, kenangan terindah ialah bila disahkan pregnant and deliver... wahhh.. kire kenangan itu membunuh semua kenangan yg lain.. hua..huaa

dan kenangan abadi apabila melihat bb thieya membesar di depan mata..

shaliza said...

Ci,botol tu tahan berapa lama ek.thanks

Cerita Cici said...

hehehe...

oh botol tu ci guna smpai 6bulan shj...pehtu ci ganti....