Pages

klik klik

I love KIM.... :)

I love KIM.... :)

Cici & Ery

Wednesday, August 26, 2009

Lauk sendiri vs Lauk bazar...



Selepas hari pertama Ramadhan; selepas hampa dan kecewa sbb beli lauk dekat makcik yg lupa letak garam; cici diam-diam buat oath kat diri sendri- yang kalau diizinkan dan kalau kudrat membenarkan, ci nak masak sendiri sepanjang Ramadhan ni...

Oh bunyi mcm senang kat org lain....

Tapi bunyi mcm 'adoiiih' dan 'alamakkk' dkt cici.....hehehe....

Semalam lepas penat dan dehydrated smpai seret kaki naik tangga tinggal tak paut dgn gigi je lagi, cici balik umah dgn penuh determination.

'Cici masak ye abg berbuka ni' nmpak sinar bintang tujuh kat mata suami ci bila ci ckp mcm tu...walhal kes nk masak ni sbb hujan lebat camno nak redah gi bazar.....kih3....

Salin je uniform dapur (t-shirt n kain batik), cici masuk dapur mulakan operasi cici...ketung ketang smpai habih comot dapur tu mcm kena langgar todak, cici berjaya menyiapkan 3 lauk...Okey la, lagi dua tu sayur goreng dgn telur dadar je kan, so tak consider 'lauk' la. The real lauk is Sambal tumis Paru & Ikan Bilis Cici...nak jugak nama cici tu sbb sambal ni seriusly main campak-campak aje...mana taknya asam jawa takde, gula takde, byk bnda la yg takde.....

Sambal hentam namanya....

Ci berbuka jg dgn soya (oh penambah susu ku perhaps) dan kueh mueh yg berjaya di sambar en suami sebelum hujan membasahi bumi...hehehe...

By the time 6.30 pm aje, ci dh tergedang dpan tv, sedia menunggu azan berbuka smbil2 gentel ayit yg ashem bru balik dr school......

Selama hidup ni asyik makan berbeli aje, bangga tgk hubby ci makan hasil air tgn jari panjang isteri ini...semoga ci punyai kudrat lebihan utk masak utk hari ini pula......Amin...


Mouth -watering tak? Diulang namanya- Sambal tumis hentam Paru & Ikan Bilis Cici....

Juadah semalam...kari tu ci beli kat jiran cici kak Sonia yg berniaga kat bwh rumah...Oh well...

Ayit dh belajar duduk.......


Pose biasa dia *melopong*




6 comments:

ct said...

elok le tu rajin gak masak hehe sama le kita ek.

Cerita Cici said...

ni bkn kes rajin ni...ni kes terpaksa...sbb nk g bazar hujan lobat....hehehe....

shaliza said...

ayit dah blh duduk sendiri eh...najibah still dok tumbang lagi...now is demam plk dia.

Normaliza said...

Hayoo..bile la akak na masak yek. Hari2 makan lauk bazar je..hehe!

Cerita Cici said...

Shaliza: Ayit pun tumbang2 jugak...asyik duduk aje trus ngappp jari kaki dia...A'ah skrg mmg musim demam kan...

Normaliza: hehehe...oh smlm dh pujuk2 manja suh abg berbuka kat care4...hehehe...

abaH_ayiT said...

ibu dia pun duduk2 tumbang gak..tapi x bangun terus tido..hehehe