Pages

klik klik

I love KIM.... :)

I love KIM.... :)

Cici & Ery

Sunday, August 2, 2009

Kenduri kendara

Bulan ni bulan kenduri...

Ntah mcm mana cici dihujani oleh kad kahwin dan jemputan-jemputan...

Banyak yang ci penuhi, ada juga yang ci tak boleh pegi...yang mana kenduri yang tak nampak muka cici tu, ampun di pinta ye...suami saya jenis takde cuti, kerja aje 7 hari seminggu....takpe la, bos dia keturunan transformers, dia nak anak buah dia jd robot cam dia gak la....hehehe....

Okey, last sabtu, ci penuhi satu jemputan party birthday dr kaklina ku cayang...birthday anak kaklina, si chanteks Aishah dan si adorable Ofa. Ini pun kami smpai time kek dh habis org makan, tgu hubby ci balik keja... xpe la lambat pun, janji tunjuk gak muka cici ni kan.....

Berkilit la ayit yang duk mamun ngantuk tido dlm kreta. Bila smpai aje umah kaklina, muka segar balik sbb semua awek-awek pass2 nak dukung dia...ibu dia leh makan dgn aman damai (tu pun duk jenguk-jenguk mana anak aku nih...biar nmpak kat mata pun jadik la) Ayah kaklina dukung, mak kaklina smbut, adik bradik kaklina sembang bagai dh kenal lama...hehehe...terasa mcm balik kmpung sndiri lak, padahal umah org....

Lpas aje balik dr umah kaklina, ci balik salin baju (glam glom) gi kenduri Syikin n Syam kat wisma Sejarah. Ci gi sekali dgn Mun n Adik. Sampai aje, kompang bru nak start, besh smpai sekali dgn pengantin...terasa mcm cici lak yang kawen...tingat la zaman ci kawen dolu-dolu....kompang bagai jugak la.....

Makan nasik kenduri yang sedap lagi lazat diiringi lagu akak cici -Halo by Beyonce. Mmg masyuk la, dlm duk suap hubby ni, leh lagi humming lagu tu. Lupa lak duk kat kenduri kawen org...hehehe....Tapi, ampun ye kin, ci terpaksa balik awai, ayit dh meragam ngantuk. Tak smpat gak nak salam bubye, sbb ramai sgt nak bergambo dgn kin....hehehe....

Tahniah ye kin, dan selamat melayari dunia perkahwinan yang sangat sangat sangat menarik........hehehe...

Dulu, ci selalu tulis, hidup ini indah kalau kita mahu mengindahkan nya....same goes to marriage...walaupun la ci bru ja setahun setengah kahwin, i've been tru a lot.......A Lot....huhuhu...dan A Lot lagi yg menanti ci nun di masa-masa yang depan...

Pokok cerita nya....Sabarrrr....jadi isteri dan ibu ni kena banyak bersabar.....

Bercakap psl ibu ni, ya, ci terlepas lagi kelas penyusuan sbb abg ci keja....takpe lah, byk bnda kena menuntut ni, buat bekalan semasa Ramdhan mulia nanti...ci tanak smbut puasa dgn ketakutan, takut susu merudum, takut susu kurang...Kita kena smbut Ramadhan dgn kesyukuran, bukan kerisauan kan....

Pesanan buat diri sendiri....Sabarrrr......

hehehe....

Terima kasih juga buat Siti dan suami, Abg Nazrul yang menjemput kami ke kenduri adik mereka. Ampun jua lah cici kiranya kena balik awal, belum pengantin smpai kami dh menketedarah nasik dan terus cabut. Kesnya Ayit ngantuk- bila dia ngantuk dia ngamuk. Takmo lah buat scene drama sandiwara mak anak lak kat ctu kan....satgi smua tak tgk pengantin, duk tgk cici lak pujuk anak.....hehehe.....tak baik curi spotlight orang.....

Dan kenduri di kedah, tgu yeh Hafiz, akan ku pulang menemui anak sepupuku itu.......walaupun kita saling tak ngenali, namun darah yg ngalir tetap seketurunan......hehehe.....








Ayah kaklina dukung Ayit....mcm biasa, melopong.....

Melopong lagi tgk org....Ibu dia tgh makan kat dlm umah, harap maklum ye.....


Hehehe....dh kua dh muka ramah dia.....


Hehehe....Apa lagi la yg indah bg cici drpd tgk anak ci senyum...sejuk perut ibu yg mengandung nih.....




No comments: