Pages

klik klik

I love KIM.... :)

I love KIM.... :)

Cici & Ery

Tuesday, August 25, 2009

Ya Cici Puasa...

Rehat sekejap dr buat kerja yg abg katt a.k.a my team leader ni....alasan: dehydrated. kih3...

Ya, Cici masih puasa....hari ni masuk bpe hari ye ibu-ibu? Oh 5 hari ye.....okey-okey....

5 hari yang sgt menduga bg cici ni harus ci tempuhi juga...hehehe...menduga sbb apa kah? sebab nya lagi sekali- Dehydrated.....

Pelik bin ajaib bila production susu agak drop se oz...alasan yang sama jugak ci rasa. Tolak stress, tension apa-apa yg lain sbb ci ni susah nk moody (senyum byk tau walaupun muka pucat mcm mayat/ bibir kering kusam sbb takut nk pakai lipstick- takut termakan)

Ya, cici dehydrated 5 hari ni...

Sebab dia? Sebab ci kurang minum air.......itu je la penyebabnya.....kes nya bila dh berbuka, perangai ci minum ckit pehtu makan kueh pehtu jamah kurma pehtu jaga Ayit pehtu dah kenyang...huhuhu...

Lum makan dan minum dah kenyang a.k.a tadak selera....

Masuk pagi ni dh 28 org tanya awat bdn ci makin slim...cici dh risau; kurus kerempeng sgt ke? nanti hubby tak selera lak tgk ci...waaa....kena makan lebih ni...nak jaga production susu lagikan.....

Puasa ni ci mmg tak berapa nk lapar- walaupun la berjejeh air liur tgk iklan kfc la bagai...tapi dahaga nya Nauzubillah...mengalahkan musafir di padang pasir maa....maybe sbb ci dh terbiasa minum banyak air selepas pam...jd otak dh adapt yg lepas pam mesti minum-kalau tak minum susu tadak....

Otak ni pun- kena tune nih...haih.....

Ya, ci masih puasa....walau mengepam...walau menyusu si encem yg kuat minum tu...walau ci rasa kkdg mcm nak jalan merangkak sbb dahaga sgt.....

Buat masa skrg, ini sj lah cabaran cici...sekian....

# Wahai cici, kurang-kurang kan lah mengomplen ye...Mungkin bulan mulia ni nak suruh ci kurangkan pokpek2 kut.......hehehehe.....

6 comments:

~chekuna~ said...

kan dahaga bila pose ni..bukan lapar sgt.. cici bykkan minum air masa lps berbuka dan sahur yer..

Cerita Cici said...

Salah cici jugak tu...lepas berbuka dh lupa nk minum air kosong...ci minum time nak tidur tp ci rasa mcm tak membantu jgk la....

ct said...

alhamdulillah dpt gak posa kan

Cerita Cici said...

Saya mencoba...(smbil jln seret kaki)hehehe...

Normaliza said...

Cuba letak air sebelah katil. Terbangun tgh malam boleh minum..

Cerita Cici said...

Normaliza: ye kak, ci ikut nasihat akak smlm...hehehe...thanx!