Pages

klik klik

I love KIM.... :)

I love KIM.... :)

Cici & Ery

Monday, August 3, 2009

Ter Tawa....

Pagi ni ci ketawa sendirian sambil usung beg pam n handbeg ci ke pejabat...Ketawa smbil mata ci bertakung....

Ya, apa lagi lah yang ibu kerdil ni nak buat kalau di waktu sedih, selain ketawa kan diri sendiri...Ci akui, itu mmg lame, tapi apakan daya. Kudrat ci smpai kat cni sahaja. Ya, isteri kena patuh perintah suami...tapi mak ayah ci di kampung, adik beradik ci di sana- apa status tanggungjawab ci kepada mereka? Suami pertama, mereka kedua? kelurga mertua nombor berapa pula?

Iya, jika berkaitan dgn perhubungan keluarga, kudrat cici habis di situ...ci tak mahu menjadi derhaka di mana-mana pihak... Jadi solution paling mulia ialah: Makan Hati....

hahaha....marilah ketawa kan diri sendiri wahai cici....


Ini lah yang cici selalu cerita- perkahwinan membawa banyak perkara yang menarik...Perkara sebegini lah yang akan menjadikan kita ini manusia, bukan robot....Menjadikan kita dewasa, bukan budak-budak...Menjadikan kita matang dan boleh timbang tara kan hati orang lain dan lupakan hati sendiri...

Ya, ci tak salah taip....dan lupakan hati sendiri.....

Ci pernah terbaca satu artikel, puan yang ci hormati itu menulis yang -Semua ini adalah pinjaman sahaja. Bila-bila masa Tuhan boleh tarik balik- yakni suami, keluarga, dan semua yg kita ada sekarang, hanya lah pinjaman dr Tuhan...sekarang kita ada, siapa pun takan tahu smpai bila kita akan kehilangannya.....

Sebab itu, melupakan hati sendiri dah nampak mcm remeh...sebab byk lagi benda yang kita kena buat...Tanggungjawab di opis, di rumah....Lama-kelamaan, kita sndiri pun dh tak ingat apa kebenda nya yang hati ni nak dan mahu....

Sebab kita dah lupa.....

Betul?


Maaf kan lah cici semua...mood agak terlari tune.....hahaha....





Time cici dan suami bertunang....1/3/2008

Kami bersanding...18/5/2008- Time ni ayit dh seminggu dlm perut ibu ni....bunting time naik pelamin....kih3....


Cici dan Ery...